Rynek Infrastruktury
Według wicemarszałka, dla sąsiadów z Ukrainy, Podkarpacie staje się dzięki autostradzie A4 „rzeczywistą, a nie tylko symboliczną Bramą Europy”. – To ważna rola do wypełnienia i szansa dla regionu, który upatruje swoją przyszłość w rozwoju nowoczesnych technologii związanych z przemysłem lotniczym, informatyką, produkcją żywności wysokiej jakości i rozwoje turystyki – zauważa Cholewiński.
– Samorząd województwa czyni rozliczne zabiegi związane z budową tej drogi, jako części europejskiego szlaku Via Carpatia. Tu zrodziła się w 2006 roku idea budowy takiego szlaku i tu została potwierdzona podczas spotkania ministrów transportu 7 krajów UE w październiku 2010 roku – przypomina wicemarszałek województwa podkarpackiego.
Cholewiński mówi portalowi „rynekinfrastruktury.pl”, że o potrzebie budowy takiego szlaku oraz wpisania go do europejskiej sieci transportowej TEN-T przedstawiciele władz województwa przekonywali już wielokrotnie na różnych forach.
– Z inicjatywy marszałka województwa podkarpackiego odbyła się w listopadzie ubiegłego roku międzynarodowa konferencja w sprawie budowy Via Carpatia z udziałem przedstawicieli władz regionalnych kilkunastu regionów z różnych krajów, przez które będzie przebiegał szlak Via Carpatia – oznajmia wicemarszałek.
Konferencja ta zakończył się podpisaniem apelu skierowanego do rządów krajów sygnatariuszy „porozumień łańcuckich”, Komisji Europejskiej, posłów do Parlamentu Europejskiego w sprawie wsparcia starań o wpisanie tego szlaku do podstawowej sieci TEN-T.